Alla inlägg under februari 2012

Av Agnes Höglund - 26 februari 2012 05:23

Bonjour!

Ska nu försöka sammanfatta de tre senaste dagarna; vilka har varit fullspäckade med aktiviteter av olika slag. I torsdags blev det ingen skola för min del, dagen spenderades i NYC istället. Vi tog bilen tidigt på morgonen för att vara gäst i Marta Stewart show, temat var lila. Alla i publiken hade lila kläder och hela studion var klädd i samma färg-även kakorna var lila!

Personligen tyckte jag att konceptet är lite löjligt. En kille som är dold för kameran visar olika gester för publiken som talar om när det är dags att skatta eller skaka med poms-poms.


Efter showen gick jag och Lindsey ner till Financial District, Ground Zero och sedan vidare till en berömd tjur som är placerad mitt mellan två trafikerade vägar. 


I fredags hade jag skola som vanligt men på eftermiddagen bar det av till New York igen, denna gång upp till bergen. Jag är nämligen medlem i en skidklubb på skolan och de annordnade tillsammans med deras partnerskola skid- trip mellan fredag och lördag. Det var super trevligt och jag träffade även en annan utbytesstundent, från Tyskland.


Hoppas ni har det bra!

Kram 

Agnes




Av Agnes Höglund - 19 februari 2012 03:15

Hello!

Sitter i skrivande stund och väntar på att få hoppa in i duschen- rusningstrafik så här på kvällskvisten- efter en lång dag med mycket promenerande. 

Dagen började tidigt på morgonen med en guidad tur i US Capitol building. Där lärde jag mig om olika persidenter

som styrt landet genom tiderna, samt mycket mer!


     

Hoppas ni har det bra i Sverige.

Kram

Av Agnes Höglund - 18 februari 2012 04:54

Hej!

I går anlände vi till Baltimore efter en lång och trång biltur. Efter att ha chekat in på hotellet och vilat en stund gick vi downtown för att upptäcka en ny stad, vilken jag genast började att tycka om. Baltimore är berömd för sina Crab cakes, så på kvällen åt vi på en av alla tusen skaldjur-resturanger som finns här.

Promenad genom stan  

Lindsey och jag! 

Denna dag började med ett besök på museum, vilket var intressant. Senare vandrade vi vidare till ett enormt akvarium där vi tittade på alla möljiga olika fiskar, besöket avslutades med en delfin-show.

 

Sköldpaddan räddades efter att ha tappat ett av sina ben. Har sköldpaddor ben? Kan vara foten han tappade..

Det var allt jag hade att erbjuda för denna gången. Imorgon Blir det Washington D.C! 

Kram 

Agnes


Av Agnes Höglund - 15 februari 2012 00:31

Hej!

I morse när jag kom till skolan möttes jag av hjärtan i olika slags rosa/röda färger fastklistrade på väggarna. Amerikanska skolan går verkligen fullt ut när det gäller dekorationer! 

Nu återstår endast en skoldag kvar innan långhelg och ledighet, LÄNGTAR. Våra planer inför de vacances (mamma, är det franska?) är följande: besöka Washington D.C, Virginia, och Boston, för att titta på universitet. 

Kram

Agnes

Av Agnes Höglund - 2 februari 2012 02:13

Hej,

Här är det helt sjukt varmt! Jag springer runt i shorts på träningarna och solen stålar som om det vore en varmt Juli dag. All energi bara väller över mig och det är underbart att vara ute, börjar jobba på brännan tidigt i år ;)


Försöker att minnas vad jag har tagit mig för den senaste veckan, så jag kan sammanfatta i denna otroligt populära och fantastiska blogg. Låt se, i lördags var jag med i en löpartävling vilket var super kul! Jag har också hunnit med att åka till Philadephia, kollade in några colleges där och besökte ett svenskt museum. Dagen var verkligen rolig, och lärorik. Nästan pinsamt så lite jag vet om alla Svenskar som gjort sig känd runt om i världen. I morgon är det tävling igen, är super taggad. Mitt mål är att knäcka mitt personliga rekord i kulstötning, vilket är omkring 10 cm för tillfället. Jag ska även vara med i ett lopp, får se hur det kommer att gå. 

 

 

Fin Väder, Central Park

 

Ny mössa! Köpte den i NYC på Saks fifth avenue, $12.0000 

Det var allt jag hade att komma med. Hoppas ni har det sagolikt bra hemma i Sverige!

Kram

Agnes

Presentation


Mitt namn är Agnes och jag bor i Ö-vik. Jag kommer att skriva om mitt liv och vad som händer i min vardag.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards