Alla inlägg under november 2011

Av Agnes Höglund - 30 november 2011 00:37

Hej!

Nu på eftermiddagen började regnet ösa ner och samtidigt hade jag mitt första track möte. Det är ungefär som friidrott, du kan välja mellan sprint, långdistans löpning och tyngdlyftning. Gissa vad jag valde? Jo, tyngdlyftning! Jag får verkligen prova på så mycket nytt här och det är väldigt roligt och lärorikt.


Tiden bara rinner iväg och jag kan inte fatta att det snart är december! Börjar ni få några julkänslor ännu? Jag tycker det fortfarande känns som september. De flesta hus är i alla fall pyntade med ljusslingor i alla möjliga färger och lyser upp de annars så mörka gatorna (det finns inga gatulampor i området där jag bor) och Starbucks har börjat sälja kaffe med smak papparkakor. 

 

Bjuder på en värmande strandbild

Nu ska jag göra min matte läxa och sedan skriva ett tal jag ska hålla om hur Sveriges gymnasium är uppbyggda, vad har Sveriges gymnasium som är annorlunda, förslag? Någonting jag saknar rejält är lunchen!


Ta hand om er!

Kram Agnes

Av Agnes Höglund - 27 november 2011 05:04

Hej,

I onsdags efter skolan tog jag och min familj bussen till NYC för att fira Thanksgiving. Vi stannade på ett hotell och på torsdag morgon gick vi ner till Times Square för att titta på en stor parad som arrangeras varje år.     

Det var smockad med folk på gatorna och alla trängdes för att få bra platser. Vi hade reserverade platser som tur var, annars hade vi varit tvugna att kliva upp runt fem.


På kvällen åt vi middag på en resturang nära Central Park, maten vi fick var verkligen utsökt! Proppmätta gick vi tillbaka till hotellet och jag tror alla somnade med en gång.

 

Dagen efter gick vi in till stan för att frossa bland reorna. Galleriorna var smockade med folk och det var näst intill omöjligt att röra sig där inne. Hittade några fynd i alla fall.

 

Det roligaste att titta på var nog dekorationerna i skylt fönsterna. 

I dag har jag inte gjort mer än att tagit igen lite sömn och varit ute i det underbara vädret, hade runt 20 grader på förmiddagen.

I morgon står det skolarbete på schemat och ännu än Thanksgiving middag, men jag klagar inte. Väldigt god mat!

Hoppas ni haft en skön helg 

Kram

Av Agnes Höglund - 12 november 2011 22:26


Tjenixen,

Här kommer ännu en uppdatering!

Idag har jag bara tagit det lugnt. Jag och Lindsey tog cyklarna till Broadwalk och vandrade längst stranden, fick några fina bilder. Dagen har runnit iväg fort trots att jag inte gjort speciellt mycket alls. 

     

Juldekoration

 

En skymt av tivoli och platsen där de spelade in serien Jersey Shore. 

ville bara dela med mig av lite bilder. Hoppas ni har det bra hemma och kan ni inte skicka mig lite bilder på Sverige. Nyfiken på hur det ser ut, inte för att jag tror det är så stora förändringar men jag kan ha fel ;) Någon skymt av snö ännu? inte här i alla fall. 

Kram

Av Agnes Höglund - 10 november 2011 19:08

Hej!

Jag hade en underbar dag i NY med stålande väder. Vandrade omkring i Central Park och spanade in lyx lägenheterna på Fifth ave. På eftermiddagen gick vi till en Skandinavisk resturang där jag beställde köttbullar med lingonsylt, köpte även en burk sylt med mig hem. Efter vi fått mat i magen promenderade vi till teatern och såg Addams Family, måste säga att jag älskar mitt liv. Min familj är i NJ är bäst! Kunde inte haft det bättre.

   

J    


I går såg jag Paranormal Activity 3, den var inte så läskig, behövde inte blunda i alla fall. 


Hoppas ni har det bra där hemma

Kram :D 

Av Agnes Höglund - 7 november 2011 21:50

Hej

I går ställde vi tillbaka klockan en timme så nu är det ljust på morgonen! Vädret är stålande och det är fortfarande varmt, runt 10 grader. Tror ni har ungefär lika varmt, kanske några grader lägre. 


Här har det hunnit hända många saker sedan jag bloggade sist. Halloween var helt galet roligt! Folk were going CRAAAZY! Vissa hus hade egna spökhus och de var verkligen läskiga.

 

Denna bild ska vara överst men var galet nöjd över min pumpa!

   


I lördags var jag på en skoldans

 

I morgon blir det New York!!

Ska gå ut med hundarna nu, bye

Presentation


Mitt namn är Agnes och jag bor i Ö-vik. Jag kommer att skriva om mitt liv och vad som händer i min vardag.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards