Alla inlägg under juli 2011

Av Agnes Höglund - 31 juli 2011 13:56

hallo, hola, salut, hej!

Ska snart dra iväg till Lova och senare fortsätter färden vidare till min fina kusin Julia. Där ska hon och farmor firas, de fyller år i morgon. 

Har haft en fullproppad vecka och har knappt suttit vid datorn. måste åka nu 

Ciao  Hejpådigagnes

Av Agnes Höglund - 26 juli 2011 12:15

God morgon,

eller ja, för mig är det morgon i alla fall. Har precis ätit frulle och nu sitter jag och väntar på att min sömntuta till vän ska vakna, Johanna S. Vi ska åka till Lova med hennes Peugot och linda om benet på våran stackars pålle. Hon har nämligen varit i en stor fight, blir så stolt över henne...

I går satt jag, Johanna och Ingela och pratade om hur Tyskland såg ut under Andra Världskriget och Kalla Kriget. Väldigt intressant diskussion och jag påmindes om alla bilder och dyl som jag såg när jag var i Berlin. Vi gick på några museer och sen såg vi delar av muren, allt blir så mycket mer verkligt när man får se det med egna ögon. Har drömt mardrömmar om att jag har blivit instängd i en bunker eller fast bakom en stor mur, haha. 

 När du skulle gå ut från det före detta Västberlin och in i f.d Östberlin satt den här skylten vid gränsen (Checkpoint Charlie)   Minnesplats för alla miljoner judar som dog, tragiskt. Die Mauer

Det är så långt bort från sol och bad man kan komma men jag fick ändå ut så otroligt mycket av att resa och se det man bara har läst om i historieböckerna.

Historikern Agnes i högform haha, nämen ganska så CRAZY!!

En ganska passande låt tycker jag.

Jaha, har ingen aning om vad som händer i kväll, vad ska ni hitta på?

Hejsvejs 

Av Agnes Höglund - 25 juli 2011 13:43

Hallå,

Kom nyss in från en liten tur ute i det blåsiga vädret. Ställde väckarklockan på 8 i går så att jag inte skulle sova bort hela dagen, det fungerade sådär. Stängde av klockan i sömnen och vaknade runt 11, inte jätte sent men med tanke på alla sommarjobbare som kliver upp runt sex-sju är det pinsamt.

Oj, nu ser jag att tiden har runnit i väg, ska möta upp Julia på gymmet klockan tre. Stackarn kommer direkt från ogräs och skit, blä! 

 Lägger upp en bild på galet fina vänner! Denna bild får symbolisera det jag gör mest på somrarna; grilla marshmallows (var ett tag sen sist, börjar få abstinens)


Sen ska jag och Johanna åka vidare till Lova, låt det inte börja regna bara. Hittade min kameraladdare i morse också, livet leker verkligen! :D:D

Vad ska ni göra i dag?

Kramar

Av Agnes Höglund - 23 juli 2011 23:15

Hej,

I går hoppade jag av hos Julia N på direkten efter Stockholm och sov över hos henne. På kvällen gick vi ner till ett tivoli nere vid arenan, det var inte så ös. Träffade Sarah J och var med henne och några av hennes vänner. Sarah skrattar man alltid med så det var trevligt, snälla vänner hade hon också. 

På morgonen åkte vi, jag, Julia, Hans och Elisabeth till nyänget och solade där en snabbis, otroligt skönt! Sen blev jag kulturell som tusan när jag såg på en teater vid Skuleberget som heter Morden i Klingre. Väldigt dyster föreställning och det dåliga vädret passade verkligen in i miljön. Tur att jag hade trevligt sällskap!

 Det är någonting med tåg, man får se så många nya städer och människor, underbart! funderar på att bli tågvärdinna. Sjukt kul! Vad säger ni, skulle jag passa i uniform?


Sen vill jag även skriva att jag är så glad att jag har alla er mina älskade vänner. Efter det som hänt i Norge blir jag helt, ja, jag kan inte beskriva i skrift vad jag känner. Vrede, sorg, medlidande till alla anhöriga. Jag kunde ha varit en av de som mist någon av sina närmaste. Så, vill bara säga att jag älskar er! Tack för att jag får vara Din vän! Nu tycker jag vi ska krama om alla man träffar extra noga, vi måste ju ta hand om varandra.


Ska jag även slänga iväg ett GRATTIS till en underbar vän som jag är galet glad att jag fått lära känna, Julia Johansson så klart :D 

NI ÄR BÄST!

Av Agnes Höglund - 21 juli 2011 21:44

Hej,

Kan faktiskt lite franska, men om du min kära/käre bloggläsare inte förstår klicka då här http://www.urbandictionary.com/define.php?term=merde.

Sista dagen i storstaden, tar tågen hem imorgon. Var på ambassaden i morse, kan nog säga att den amerikanska ambassaden var den fulaste av dem alla, såg ut som ett fängelse. Aja, nu är allt avklarat och det endast en familj och ett boende som återstår. Köpte även en STOR resväska idag, så nu jag får plats med alla donuts när jag ska hem, känns tryggt ;) 

Googlade precis amerikansk mat, det första man får fram är en stor tallrik pommes frites och donuts. Igen kommer att kunna stoppa mig när jag rullar fram, inte ens sorkfeber. Ni kanske undrar hur många dagar jag har kvar att leva efter den extremt farliga miljön jag utsattes för på Plantan. Ni kan bara ta det lugnt, tror jag kom undan pesten för denna gången. 

Nä, har jag inte tid att sitta här längre. Måste tvätta min väska som är helt dränkt i handsprit. Köpte nämligen en ny flaska idag som jag skulle använda nu när jag måste gå på offentliga toaletter. På tunnelbanan tar jag glatt upp min lilla bakterie dödande insmörjning men då var så klart korken inte igenskruvad. Luktade alkoholist hela vägen hem. 

Ha dä´

Av Agnes Höglund - 20 juli 2011 22:10

Hej,

Har precis kommit hem från en liten rundtur i Stockholm med mamma. Det är så underbart att komma till en storstad; gatorna är alltid fulla av människor och pulsen är hög. Alla har sin egen stil och ingen bryr sig om hur grannen på tunnelbanan ser ut, mer av det i Ö-vik säger jag! 

   Imorgon ska jag på intervju på ambassaden. Help me!

Bloggar mer imorgon, lovar att lägga ner lite mer kärlek på mina inlägg då ;) 

Puss

Av Agnes Höglund - 19 juli 2011 22:07

Hej,

Har precis packat klart, eller nej, jag har inte ens börjat. I morgon tar jag tåget till Stockholm, ska fixa visum till USA och blir kvar där till fredag. Ärligt talat skulle det vara skönt att bara stanna upp och andas lite men plikten kallar. Känns som om jag far och flyger fram och tillbaka hela tiden.  

Antar att jag blev lite depp nu när jag kollade på Oscar och den Rosa damen; en film om en 10-årig pojke som har cancer och hans 12 sista dagar i livet. En dag motsvarar 10 år och varje dag skriver han ett brev till Gud. Rekommenderar boken, filmen var för dyster även fast den handlar om samma sak. 

Oj, vilket tråkigt inlägg detta blev, muntrar upp med några bilder.

Försöker skämta till det lite genom att låta min tandborste likna en mustasch, bra försök. För övrigt ser jag ut som fem tur att Johanna ser ut som en hårding.

Av Agnes Höglund - 19 juli 2011 18:03

Hej, Sitter i skrivande stund i bussen på väg hem. Älskar åka buss då det finns gratis wi-fi. Helgen har varit fantastisk trots det distra vädret, har kollat på riktigt bra filmer och gottat mig ordentligt.

Igår blev det en liten spa eftermiddag och nu kastar jag snart iväg telefonen då det är galet påfrestande för min hjärna att pricka en millimeter små knappar.

Ta hand om er!

   

Presentation


Mitt namn är Agnes och jag bor i Ö-vik. Jag kommer att skriva om mitt liv och vad som händer i min vardag.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards